Po to OIII ma przedział mocy od 85ps do 220ps żeby każdy wybrał co mu pasuje.
1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika...
Zwiń
X
-
Popieram to co powiedział Chris11.
Sam jestem posiadaczem Szkodnika 3-ciej generacji od maja 2014 roku. Miałem ten sam dylemat (no może nie ten sam bo chodziło o 1,4 lub o 1,8). Pojeździłem sobie i 1,4 i 1,8 TSI i z stwierdzam: Ci co maja 1,8 TSI i dopłacili do niego kilka tysięcy i muszą przekonywać, że ten i tylko ten jest lepszy. A ja zapodam opinię ode mnie: mam 1,4 i uważam, że taki motorek do samochodu ważącego niespełna 1200 kg jest optymalny. W moim przypadku jazda głównie po mieście, spalanie 7,2 l/100km. Oba motorki mają po 250Nm (a jak wiadomo nie jeździ się na koniach mechanicznych a na niutonometrach). Do samochodu jaki i do silnika do tej pory "zero" zastrzeżeń (no może to że przy wciskaniu sprzęgła czasem obroty podskoczą - ale te silniki tak mają).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysieko3Ci co maja 1,8 TSI i dopłacili do niego kilka tysięcy i muszą przekonywać, że ten i tylko ten jest lepszy.
Na jasno zadanie pytanie, który TSI jest lepszy nikt mi nie wmówi, że 1.4>>1.8 jeśli kasa nie jest czynnikiem decydującym.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysieko3Oba motorki mają po 250Nm (a jak wiadomo nie jeździ się na koniach mechanicznych a na niutonometrach).
Więc jedna sprawa to taka, czy 1.4 wystarczy do sprawnego przemieszczania się (pewnie wielu osobom tak), a druga - czy jest porównywalny ze sporo mocniejszym 1.8 (otóż nie jest, bo być nie może)."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Ja znow powtorze, zeby w ciemno brac 1.8, szczegolnie jesli nie bedziesz ganial duzo km rocznie, dzieki dodatkowym wtryskom nie zawalisz tak szybko zaworow, ja mam auto ktore w lutym bedzie miec 3 lata, a przebieg bedzie wtedy okolo 23tys km... jak bedziesz jezdzil malo, 1,8 jest lepszym wyborem, bo po kieszeni nie walnie, a ja za kazdym razem jak wsiadam do octy mam banana na pyskups. juz widze, jak za pare lat bede sprzedawal z przebiegiem 50tysi , to bedzie eee... pewno krecony :P
Komentarz
-
-
Śmieszne są te porównania silników, po pierwsze warto aby nie rozmawiać o wartościach katologowych jakie dostajemy od sprzedawców ale wartości jakie dostajemy na hamowni, druga sprawa to przejechanie się dwoma autami z 1.4 i 1.8. Czasami mam wrażenie że czytam posty 10 latków ja mam 1.8 ale nie twierdze ze przepłaciłem lub nie uważam że ci co wzieli 1.4 to bez sensu zaoszczędzili bo co miałbym wtedy twierdzić o uzytkonikach 1.2 których także rozumiem w b dobrej cenie dostaja naprawde duży samochód z zadowalającymi osiągami. Tak mysląc mógłbym dochodzić do wniosku że po co rs jak 1.8 ma gorsze osiągi (katalogowe) tylko o 0.5 s do pierwszej 100 km/h ale w życiu tego nie zrobię bo uważam że oprócz tej katalogowej różnicy jest także różnica w jeździe i gdybym mógł dołożyć do swojej wersji jeszcze kilkanaście tysięcy to chętnie wybrałbym rs albo 4x4 bo są lepsze i droższe. Zamiast cieszyć się swoimi samochodami zajmujecie się głupotami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dj1978Kolego maro rs, wydaje mi się, że to Ciebie wyprzedzałem dzisiaj na A4 w okolicach Katowic.
Wcale nie korzystałeś ani z KM ani Nmbo chyba jazda o kropelce miałeś swoim TSI, żeby dojechać do dystrybutora
Dziś finalnie było tak do 2,40 - ruch spory. Złap mnie kilka km od Mikołowskiej, daj znak i będzie challenge accepted
"k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronNa jasno zadanie pytanie, który TSI jest lepszy nikt mi nie wmówi, że 1.4>>1.8 jeśli kasa nie jest czynnikiem decydującym.
Nikt nie powiedzial ze 1.8 jest slabszy, bo i jak to mozliwe?
Ale trzeba na te silniki spojrzec obiektywnie i ocenic je z punktu widzenia przecietnego uzytkownika. Jak wiemy, roznica w osiagach przy nizszych obrotach jest niewielka, a w tych najczesciej sie poruszamy, nawet testy elastycznosci z jakegos powodu robi sie na 4 czy 5 biegu przy predkosciach od 60-100 czy 80-120.
Roznica miedzy 1.4 a 1.8 wyjdzie na wyrazny plus kiedy przykladowo przy 80-100km/h zredukujesz na 3 bieg i przyciszniesz az pod czerwone pole, innymi slowy bedziesz wykorzystywal pelna skale obrotomierza.
Sam lubie dynamiczna jazde, ale przyznam rzadko wzbijam sie ponad 3-4k rpm, nie ma takiej potrzeby. I przy mojej jezdzie, duzej roznicy 1.8 by mi nie zrobil. (co nie znaczy ze nie warto miec zapasu)
Inna sprawa to ze jest to dyskusja mocno akademicka, a na pytanie ktory brac jesli budzet jest, to odpowiedz jest prosta, 1.8.
Tego nikt nie kwestionuje, ale zrozumcie gromki smiech kiedy spisujecie silnik 1.4 na miasto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maro rsZamieszczone przez dj1978Kolego maro rs, wydaje mi się, że to Ciebie wyprzedzałem dzisiaj na A4 w okolicach Katowic.
Wcale nie korzystałeś ani z KM ani Nmbo chyba jazda o kropelce miałeś swoim TSI, żeby dojechać do dystrybutora
Dziś finalnie było tak do 2,40 - ruch spory. Złap mnie kilka km od Mikołowskiej, daj znak i będzie challenge accepted
też mam to zboczenie i najpierw obczajam temp oleju i wtedy nawet 1.2 TSI mnie wyprzedza. Jestem tam często ale w nie przewidywalnych godz. Kiedys by można było zrobić challenge, ale tylko po żeby sprawdzic jak daleko TSI odjedzie, a może nie daleko
Komentarz
-
-
Ale jaja. I się odezwała cała armia właścicieli 1,8 z wielkim oburzeniem, że jak ktoś może mówić, że 1,4 jest również dobrym silnikiem??? O czym wy amatorzy mówicie? Jakbyście chcieli mnie przekonać, że silnik o pojemności 3,0 jest lepszy pod względem dynamiki od 1,4 to nie miałbym wcale żadnych argumentów ale Wy mówicie o różnicy pojemności 0,4 - to straszna różnica i moc. Porównywałem i nie jest warta tej dopłaty.
Komentarz
-
-
A czy autor wątku mógłby się wypowiedzieć, jak mu się jeździ dotychczasowym autem? Bo z opisu wynika, że ma/miał O2 1.6 MPI. I do tego odnieść propozycję silnika.
Bo o ile osobiście jak najbardziej polecam 1.8 TSI, z którego jestem zadowolony jak z mało czego, to niektórym (albo nawet większości) te dodatkowe 40KM czy wielowahacz na prawdę do szczęścia nie są potrzebne i w długim okresie generują tylko zbędne koszty.
Przeciętnemu użytkownikowi faktycznie 1.4 TSI 140KM z zawieszeniem prostym jak konstrukcja cepa, ale dzięki temu tanim w wieloletniej eksploatacji, to jest konfiguracja aż nadto wystarczająca. Tym bardziej jak się przesiada z wolnossaka ok 100KM. Tak czy siak będzie miał banana na twarzy. Jakaś część potem dojdzie do wniosku, że przydałoby się jednak te dodatkowe 40KM, ale podejrzewam że większość tylko utwierdzi się w swoim wyborze :P
A co do samego silnika 1.8 TSI, to moje auto ma zaraz 2 lata, najechane 45kkm, olej wymieniany co 15kkm i puki co nigdy nie dolewałem. W codziennej jeździe dodatkowa moc praktycznie nie do wykorzystania, w trasie też jakoś specjalnie nie przeginam, bo nawet na autostradzie więcej jak licznikowe 150-160km/h zdarza mi się od wielkiego dzwonu. Czyli generalnie jeżdżę jak przeciętny Kowalski i w takich warunkach 1.4 TSI 140KM jest faktycznie wyborem optymalnym.
Jest jednak jedna rzecz, która nadal powoduje u mnie przyjemny uśmiech i cholerne zadowolenie z silnika - wyprzedzanie :lol: Tempo, z jakim auto nabiera prędkości na 3. biegu i zakres prędkości na nim daje bardzo duży margines bezpieczeństwa. Nawet w zapakowanym aucie.
Tylko właśnie pytanie, czy autorowi wątku to jest potrzebne...Pozdro
Komentarz
-
-
1.4 nie jedzie, 1.8 w sumie tez nie, najlepiej brac rs'a i zrobic go na 300KM
A co do tego jak jezdzie 1.4 i 1.8, mialem na jezdzie probnej 1.4, i jezeli ktos rzeczywiscie nie widzi roznicy w osiagach tych silnikow, to znaczy ze nie jechal 1.8 albo po prostu nie przekracza 3tys obrotow.
Tutaj filmik 1.4 vs 1.8: z rolki, czyli mierzymy elastycznosc
Mam nadzieje ze rozwieje to wszystkie watpliwosci i zakoczy ta smieszna dyskusjeBlack magic
Komentarz
-
-
Re: 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika.
Zamieszczone przez GrechulekWitam, mam pytanie. Stoję przed zakupem nowej Octavii 3 i mam dylemat który ze silników wybrać :roll: . Docelowo planowałem 1,4 TSI + DSG, jednak teraz chętniej skłaniam się ku 1,8 TSI + DSG... Samochodem planuję trochę pojeździć, przebiegi roczne w okolicach 25 Tys, raczej trasy aniżeli miasto. Jeśli porównać te wszystkie silniki benzynowe TSI to który przy prawidłowej eksploatacji (przeglądy i wymiana oleju co 15 Tys), będzie najbardziej wytrzymały i najtrwalszy?? Pomijam ceny konfiguracji itp. Sama żywotność silnika.
Moja sugestia, przetestuj oba silniki i sam wybierz. Tutaj dostaniesz tyle rad ilu jest użytkowników O3 i nie tylko.O3 elegance 1.4 tsi dsg, race blue, amazing, columbus, kessy + dodatki
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77449
Komentarz
-
-
Tutaj filmik 1.4 vs 1.8: z rolki, czyli mierzymy elastycznosc
Mam nadzieje ze rozwieje to wszystkie watpliwosci i zakoczy ta smieszna dyskusje[/quote]
Nie sądze żeby cokolwiek rozwiało wątpliwości
dochodzę do wniosku czytając posty że rzeczywiście kupowanie rs to bezsensprzecież to tylko 40 koni więcej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecJest jednak jedna rzecz, która nadal powoduje u mnie przyjemny uśmiech i cholerne zadowolenie z silnika - wyprzedzanie :lol: Tempo, z jakim auto nabiera prędkości na 3. biegu i zakres prędkości na nim daje bardzo duży margines bezpieczeństwa. Nawet w zapakowanym aucie.
Tylko właśnie pytanie, czy autorowi wątku to jest potrzebne.... Zbiera sie az milo.
Troche gorzej od 1.8, to oczywiste, ale daje rade, rowniez z bagazami po dach
Ja bym chetnie przygarnal 2.0, ale po czasie i do tego mozna sie pewnie przyzwyczaic
Powtorze to co napisalem, jest budzet, brac 1.8. Bedzie lepszy, to oczywiste.
Komentarz
-
-
Mnie gdyby budżet nie ograniczał to bym kupił Rs 2.0Tsi DSG :wink:Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronJakby nie skopana polityka Skody to może bym jeździł RS 2.0TSI DSG, ale jak zamawiałem, to nie było Webasto dla RS..."k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Z mojego doświadczenia 1.4 jest bardzo fajnym silnikiem ale jednak brakuje zarówno mocy jak i momentu powyżej 4000 tys / obr. i jak ktoś lubi ciągnąć pod czerwone pole to nie w 1.4. Na tym filmiku co pokazał greg505 bardzo ładnie to widać jak 1.8 odjeżdża bez wysiłku. Jednak miałbym coś do zarzucenia autorowi tego testu - dlaczego w tym 1.4 obroty są trzymane przez kierowcę poniżej 3000 tys - w 3 sekundzie przy niskich obrotach (widać to i słychać) zmienia bieg (automat w trybie ECO?) na wyższy a w 9 sekundzie nawet nie doszły do 4000 tys- co to za wyścig?
Komentarz
-
-
Obecne 1.2 TSI i 1.4 TSI to praktycznie to samo, nie tak jak poprzednie CBZB i CAXA, które się różniły m.in. głowicą (8 i 16 zaworów).
Nowe 1.8 TSI daje dużą większą frajdę z jazdy, nie tylko dlatego, że mocniejszy, jest ustawiony pod wyższe obroty (maksymalna moc 5100-6000 obr, gdzie 1.4 ma ją przy 4500 obr, później ma się wrażenie że samochód zwalnia, silnik dostaje zadyszki). Tylko 1.8 to już większa komplikacja - dłuższy łańcuch, wałki równoważące, pośrednie i bezpośrednie wtryskiwacze. Jeśli na 10 lat dla młodego lub dziadka wziąłbym 1.4 140, jeśli ma być to ostatni samochód przed okresem zdziadzienia (koło 50) wziąłbym 1.8 - zdrowie psychiczne ważniejsze, kosztem kilku dodatkowych tys. na paliwo. 1.2 jak na standardy sprzed 10 lat jest szybki, dobry do najtańszej wersji, 75 tys. za samochód z tym silnikiem bym nie dał.
Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem.
Komentarz
-
-
Witam, ale się dyskusja wywiązała... :P . Więc tak samochód który widnieje w podpisie O2FL 1,6 MPI BSE już sprzedałem, przez dwa lata byłem bardzo zadowolony z samochodu ale... Skrzynia 5B, 100KM/h i 3000 obrotów :roll: , trochę sporo obrotów jak na tę prędkość, przy 160 km/h w samochodzie już było naprawdę głośno, poza tym w chwili zamarzył mi się automat :twisted: . Jeśli chodzi o sam silnik 1,6 BSE to naprawdę trwała konstrukcja której nie musiałem dolewać oleju, jedyne mankamenty to trochę słaba moc (102KM), oraz falujące obroty, spalanie w. ok. 7-8 litrów benzyny. Teraz stojąc przed wyborem samochodu również chciałbym wybrać silnik który w ofercie posiada największą żywotność i tudzież cały czas się zastanawiam która z benzyn w ofercie skody dłużej mi posłuży... Poprzedni samochód miałem równe 2 lata, ten który zakupię chciałbym użytkować 5+. "Tylko 1.8 to już większa komplikacja - dłuższy łańcuch, wałki równoważące, pośrednie i bezpośrednie wtryskiwacze." - dłuższy łańcuch względem CDAA?? Wtrysk pośredni i bezpośredni = brak osadzania się nagaru?? Nie wiem, ale wydaje się, że rozsądniej będzie jednak wziąć 1,8 TSI CJSA, jest poprawiony, wady konstrukcyjne poprzedniej wersji (CDAA) powinny zostać wyeliminowane, no chyba, że mi się wydaje :|
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Grechulekłańcuch względem CDAA?? Wtrysk pośredni i bezpośredni = brak osadzania się nagaru?? Nie wiem, ale wydaje się, że rozsądniej będzie jednak wziąć 1,8 TSI CJSA, jest poprawiony, wady konstrukcyjne poprzedniej wersji (CDAA) powinny zostać wyeliminowane, no chyba, że mi się wydaje :|
Ja spie spokojnie, jak cos padnie to beda naprawiacBlack magic
Komentarz
-
Komentarz